Linkuri platite si penalitati

Wednesday, March 23, 2011


Dupa o sesizare facuta de ziarul The Times, Google, reprezentat in discutii de spamcop-ul Matt Cuts binecunoscut in lumea SEO, a analizat cele peste 2000 de linkuri suspecte ce mergeau spre site-ul J.C. Penney si ca urmare a descoperirii fraudarii rezultatelor motorului de cautare, a luat decizia de modifica pozitia site-ului Penney in rezultatele google.

Firma Penney a luat si ea masuri desfacand contractul cu cei de la SearchDex care se ocupau de promovarea lor online si a declarat un lucru usor amuzant spunand ca nu le veneau oricum prea multi clienti ca urmare a pozitionarii pe google. The Times demonstreaza contrariul in articolul care trateaza pe larg intregul subiect: The Dirty Little Secrets of Search.

Ce s-a intamplat de fapt a fost ca firma de mk online a cumparat linkuri de pe numeroase site-uri spre site-ul Penney cu anchor text-uri diferite si f populare. Astfel autoritatea site-ului Penney a crescut site-ul aparand in rezultate pe prima pozitie pentru acele cuvinte cheie aflate in anchor texturi, devansand multe alte site-uri a caror relevanta ar fi trebuit sa le plaseze in mod corect pe prima pozitie.

Prin sistemul AdSense Google permite amplasarea reclamelor unor site-uri (descriere si link) - cunoscute ca reclame AdWords, pe bloguri si site-uri afiliate la AdSense. Linkurile insa nu transfera autoritate neinfluentand rezultatele pozitionarii site-ului care plateste reclamele in motoarele de cautare.

Asta cel putin teoretic. Deaorece un alt factor SEO este marimea traficului unui site, si chiar daca linkurile nu transfera autoritate, transfera cu siguranta trafic, astfel o reclama putand aduce sute, mii de vizitatori si prin urmare poate modifica pozitia unui site in SERP. Cum algoritmul Google nu a fost oficial dezvaluit toate acestea sunt insa presupuneri.

-

De retinut ca linkurile platite sunt penalizate de google. Daca o companie rivala iese in fata site-ului tau in rezultatele google n-ar strica sa-i faci o verificare a linkurile pe care, de unde si unde e posibil, cum le primeste. Daca tu "joci corect" iar competitiorul nu, atunci o sesizare la Google te va ajuta.

Totusi nu toate linkurile platite sunt penalizate, doar cele prin care se doreste obtinerea de Page Rank nenatural:

"Not all paid links violate our guidelines. Buying and selling links is a normal part of the economy of the web when done for advertising purposes, and not for manipulation of search results. Links purchased for advertising should be designated as such. This can be done in several ways, such as:

* Adding a rel="nofollow" attribute
* Redirecting the links to an intermediate page that is blocked from search engines with a robots.txt file

Google works hard to ensure that it fully discounts links intended to manipulate search engine results, such excessive link exchanges and purchased links that pass PageRank. If you see a site that is buying or selling links that pass PageRank, let us know. We'll use your information to improve our algorithmic detection of such links."

0 comments: